05 februari 2007

Vrijwilligers in the picture: Debbie en Sigrid van de "kids"werking

Onze vrijwilligers zijn goud waard! Tijdens verschillende activiteiten staan zij paraat met de lach en veel enthousiasme. Daarom dat ook zij die extra aandacht krijgen op onze blog. Lees verder en maak kennis met 2 van onze kidsmonitoren.

Debbie begeleidde al verschillende vakanties, oa op onze speelpleinen en themavakanties. Onlangs vroeg ik haar welke activiteit zij de fijnste vindt.
"De leukste activiteit vind ik het zwemmen. Leuk om te zien hoe de kinderen in het water zich helemaal vrij voelen en zich kunnen uitleven. Gewoon rustig ronddrijven of volledig opgaan in een hoop spetters en golven. blub blub blub"

En, eerlijk en oprecht, wat drijft je om je vrijwillig te blijven inzetten?
"Er zijn verschillende goede redenen om vrijwilligerswerk bij VFG te komen doen: leuke kids, toffe activiteiten, maar vooral een heel gezellige bende van organisatoren, monitoren, vrijwilligers,... pret verzekerd!"

Ook Sigrid is iedere keer van de partij als er zich een leuke activiteit van VFG aandient.
"Er zijn zovele leuke activiteiten zowel op speelpleinen als op de vakanties. Maar ik vond de vertellingen in het Sprookjesbos te Brasschaat en het 3 koningen zingen echt heel aangenaam. Ijsschaatsen vind ik ook steeds fijn. Op de dierenvakantie vorige zomer was het bezoek aan de dierenkliniek en de dansende honden echt fantastisch."

" Ik ben enorm graag bezig met kinderen. En bij VFG is het ook echt gezellig. Onder de monitoren is er altijd sfeer en iedereen staat klaar voor iedereen. De kinderen zijn er fantastisch en geven je zoveel liefde en vriendschap. Ik vind het fijn dat ik de meeste kinderen ook zie opgroeien en evolueren. Door dat vfg speelpleinen en vakantie doet voor kinderen met en zonder handicap zie je daar hoe deze kinderen met elkaar omgaan en dat is prachtig. Ik zou zeggen, ga je graag met kinderen om en wil je een rolletje spelen in hun ontwikkeling? Hou je van actie en zot doen? Dan is dit iets voor jou! Kom in ieder geval eens een dagje proberen. xxx sigrid"

Wil je zelf vrijwilliger worden bij VFG? Aarzel dan zeker niet en neem contact op met Jan Jacobs. Wie weet zien we ook jou op één van onze activiteiten verschijnen.

Geen opmerkingen: